luni, 31 ianuarie 2011

Prieteni?!


Adevaratele lectii ti le dau prietenii adevarati ... sau cel putin cei pe care candva ii numeai adevarati... dar iti dai seama ca nu exista prieteni, toti coboara cu una sau mai multe trepte sub acest termen. Prietenia este un lucru sfant nu poti s`o pretinzi de la cineva, pur si simplu vine din suflet, vine de la sine, insa poate fi confundata cu impulsul de moment, cu faptul ca indragesti persoana respectiva sau pentru ca a facut ceva pe placul tau ... prietenie insa nu e... E greu cand esti jignit in fata de cel pe care il apreciai asa cum este, caruia ii intelegeai toanele, ii luai apararea la rautatile celorlalti, ii placeai "fitele" si ii ascultai problemele. Si este si mai greu cand te gandesti cum va tineati in brate si plangeati , stergandu`va lacrimile reciproc simtind ca ceea ce il doare pe el te doare si pe tine..si ceea ce te doare pe tine il doare si pe el, te simteai puternic, te simteai protejat , nu conta ca erai intr`o incapere fara incalzire, te simteai cald. La fel se intampla si cu fericirea ...daca celalalt era fericit..erai si u ..te bucurai sincer pentru el..ziua ti se insenina prin zambetul sau prin glumele lui .. credeai cu tarie in incurajarile lui... iti dadea aripi si zburai. Atunci cum sa reactionezi cand celalalt iti tranteste adevarata impresie despre tine in fata, cum sa te simti cand toate ce au fost sunt aruncate intr`o tentativa consistenta de urlete si tipete, cuvinte vulgare si penibilism? La fel nu poti .. pentru ca tu simti ...sentimentul numit iubire inca iti mai curge prin vene imbinat cu ingaduinta..insa cu fiecare centimetru parcurs se transforma in indiferenta, nu ura, pentru ca ura este un sentiment schimbator , odata instalata indiferenta nimic nu o mai misca din loc, nimic din ce a fost nu va mai fi, doar gustul amar al dezamagirii. Este adevarat ca tot ceea ce faci te priveste numai pe tine, dar la fel de adevarat este ca cel ce te asculta si iti da sfaturi, se bucura sau plange cu tine, este cel caruia ar trebui sa`i fii recunoscator impartasindu`i aceleasi sentimente si rugandu`te pentru el. Intr`o zi vei realiza ca cei te inconjoara pe TINE nu`ti sunt prieteni..si asta am zis`o de multe ori, nu doar acum..candva imi vei da dreptate. Apoi devii neutru...nu te mai intereseaza..realizezi ca n`ai pentru cine sa plangi sau sa regreti...ai putea regreta ca ti`ai lasat alti prieteni sa aplece in favoarea lui...dar oare ei se dovedeau a fi mai buni? Adevarata este zicala "Doamne fereste`ma de prieteni, ca de dusmani ma feresc singur". Nu sunt egoista, dar de azi am sa analizez de 2 ori inainte ca cineva sa`mi devina prieten.

7 comentarii:

  1. Ma consideri prieten ? ;;) :*
    Ai spus tu "Apoi devii neutru...nu te mai intereseaza..realizezi ca n`ai pentru cine sa plangi sau sa regreti.." ... exact asta am facut si eu si ar trebui sa faci s tu acest lucru... mie mi-a luat 11 ani sa imi dau seama ce fata avea cel mai bun prieten al meu , si respectiv 19 ( cel cu fosta.. ) :) Si totusi ai vazut cum sunt.. deci incearca si tu. Sa nu crezi acum ca vreau sa par eu cel mai tare cel mai "macho" sau etc... dar chiar nu ai dc.. sper sa nu te superi ptr un asemenea sfat..

    RăspundețiȘtergere
  2. @Alex: sfaturile sunt intotdeauna bine venite, nu am de ce sa ma supar

    RăspundețiȘtergere
  3. îmi place cum gândeşti, avem multe puncte în comun. E una dintre lucrurile de care ne lovim toţi o dată sau dacă nu ne învăţăm minte, de mai multe ori. Eu intru în categoria oamenilor care s-au lovit de chestia asta de mai multe ori. Ultima dată, atunci când m-am lovit cel mai serios a fost atunci când am scris articolul ăla despre iluzii. Nu ştiu ce să cred, sunt conştientă că am nevoie de cineva lângă mine dar în acelaşi timp sunt sătulă de iluzii. Sper că tu te descurci mai bine :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Daca m`as fi descurcat mai bine, cu siguranta as fi amintit de vreun prieten adevarat in acest articol si i`as fi multumit. Din pacate, nu pot spune ca am asemenea persoane langa mine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Dar te rog sa imi spui ce sentiment e acela in care iti raneste sufletul , care cu fiecare zi poate nu ar mai vrea sa iti fie dar tuh ti mai mult la el ca la orice pe lumea asta ????

    Pentru ca eu sincer nu am putut sa imi explic niciodata .. de ce de fiecare data cand ma supara si se dadea macho stiam ca in sufletul lui tine la mine .... Si de fiecare data dupa o zi primeam un mesaj .... Iarta-ma prietenul meu , daca te-am suparat !! Nu stiu nici decizia pe care sa o iau in privinta asta , l-am suparat o data de 2 ori din diferite motive , dar nu cu intentie ci doar simplul fapt ca nu am stiut la inceput cum sa ma comport ca un adevarat prieten .... Dar dupa un timp am invatat ... Si am incercat cu fiecare moment sa ii demostrez ca vreau sa fiu cel mai bun prieten al lui , si el imi zice acelasi lucru ca e el mai bun prieten al meu ....Dar el de fiecare data cand e o cearta intre noi mereu imi aduce aminte de acel lucru si asta sa intamplat acu' 2 ani ....:( Si nu stiu cum ar trebui sa manevrez lucrurile ....

    RăspundețiȘtergere